söndag 14 april 2013

Min söndag

Idag är daghunden Sigge hos oss. Han kom tidigt i morse  och blev glad när han fann sitt ben under bordet.  

Maken fick lite pyssel på söndagen. Shiva hade tuggat på sladden till min locktång och koppartråden spretade ut.  Det kunde blivit värre än lockar i håret om jag använt den. Som tur är fixades den på ett kick.

I blek sol men med fler plusgrader ån på länge är det dags att göra nåt åt den ledsamma balkongen.

Den här synen blir man inte glad av.

Efter en stund ser det lite bättre ut!

...och plantorna räckte till en ampel också som får hänga i lä i spaljén. Det är en plastskiva bakom, som ger lä.

Lite tomatfrön fick också komma ner i jord och här syns barnkammaren i soliga fönstret.

Resten av dagen blir det mest stickning.  Jag stickar en kofta efter Stickameras  "Uppifrån-och-ner-kofta".
Ett fint mönster som är jätteroligt att sticka.
Ull och bambu - en härlig kombination!



Garnet heter "Art"i färgen "Blue parrot" och kommer från "Colinette" i Wales.
På varje banderoll står förutom den vanliga inforrmationen också datum då garnet är färgat;
16 oktober 2009. Ett älsklingsgarn! 

2 kommentarer:

  1. Jag har bara stickat i Jitterbug, som jag gillar skarpt, men Art måste nog testas även det... Tjusigt!

    SvaraRadera
  2. Jitterbug tillhör också ett av mina favoritgarner. Det blev en sjal av det en gång. Stickamera säljer Art såg jag!

    SvaraRadera