fredag 5 april 2013

Min haj!

Jag har en 20 år gammal tatuering och idag var det dags för en till. Så jag promenerade iväg till "Bring it on Tattoo" och slog mig ner. Jag fick se skissen, som tatueraren Paul ritat efter mina önskemål och jag blev genast eld och lågor. Den var mycket finare än den jag haft med mig vid första besöket.

Bring It On Tattoo

För den som inte har någon tatuering så går det till så här:
Motivet kalkeras över på armen och jag fick spegla armen och röra på armen för att se att det inte såg konstigt ut när man håller armen i olka vinklar.  På min arm har tatueraren fyllt i några linjer med grönt.



Sedan börjar själva arbetet. Allt är väldigt noga, rent hygieniskt - speciell färg, plasthandskar och desinfektion och det är man ju glad för. På vissa ställen gjorde det riktigt ont,som nere på handleden, men  annars var det inte så farligt...

...och här är resultatet! Den blev större än vad jag först hade tänkt, men när jag såg skissen så ändrade jag mig. Jag gillar bilden väldigt mycket och sättet han fick in bokstäverna på. A, J och H är inringade på bilden och H:et är i nån slags skrivstil med bara nedre halvan av bokstaven.
Jag är sååå nöjd och glad för min haj.

Årets födelsedagspresent är ännu inte inkasserad och vem vet...kanske blir det en till???

8 kommentarer:

  1. Läckert! :)

    Min pappa hävdade i min ungdom, att det bara var kåkfarare, fyllon och prostituerade som tatuerade sig, och att om jag gjorde en, då var jag själv fri att välja kategori... Det känns som väldigt länge sedan nu!

    SvaraRadera
  2. Jag som fort tröttnar på kläder och frisyrer skulle aldrig våga tatuera mig... dessutom är jag lite rädd för färgen som går in i huden. Sen är jag inte så tuff heller... Klär mig i stort sett alltid heltäckande, så ingen skulle se det i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Helt ärligt så kan jag inte uppfatta en enda bokstav, men det spelar ju ingen roll ,-)

    Ingen tatuering har jag ...men kan tycka att det är himla snyggt på andra. Jag hade en man i kassan som hade sina barns namn inskrivna på armens insida .., jättesnygg stil också!

    SvaraRadera
  4. Jo, om A:et är uppe till vänster och J:et till höger .., då ser jag det! Men H:et ....?

    SvaraRadera
  5. Kattis:
    Efter den beskrivningen skulle jag nog ha svårt att välja kategori. Men så var det väl förr. Jag håller med om att det känns som länge sedan.

    SvaraRadera
  6. Bloggblad:
    Det är lite annat med en tatuering än med frisyrer och kläder (som jag f.ö. också varierar en del, som du vet) och det krävs att man är säker på sitt motiv förstås.
    Nuförtiden är allt väldigt hygiensikt och kontrollerat av hälsovårdsmyndigheter och färgerna är vattenbaserade och godkända. Allt är inplastat och engångs och autoklavat som på VC, så det är jag inte ett dugg rädd för.
    Jag har inte tatueringen heller för att den ska ses av andra utan helt och hållet för min egen skull.
    Men det är klart - om nån ser den och tycker om den är det ju roligt!

    SvaraRadera
  7. Elisabet:
    Bokstäverna är inte så synliga och det var inte meningen heller, men jag lägger in en bild till - bara för dig :-)

    SvaraRadera
  8. woooohoooow vad cool!!! kram från caja

    SvaraRadera