torsdag 5 februari 2015

Att frysa inomhus

I vår lägenhet har vi haft så kallt de senaste veckorna. Jag är ju frusen av mig och sitter gärna under filt i soffan, medan mannen, Norrbottningen, är av den varmare sorten, som t.o.m sover med fötterna utanför täcket (brrrr).
Men nu tycker även han att det är lite kallt inomhus (fast han medger det inte så gärna).
Igår kom jag på honom med att sitta med värmefilten på och då förstod jag att det inte bara var jag som var "frussen".
 Det känns som att sitta i en utkyld sommarstuga när vi sitter i soffan på kvällarna.
Jag skickade en felanmälan sent igår kväll till fastighetsägaren och i förmiddags ringde en "värmekille" och undrade om det passade att han kom idag!!!!
Hurra! Nu hoppas jag att jag slipper sitta med dunsockor, yllekofta och muddar på kvällarna i fortsättningen.
Vi får se, säger den skeptiske som sitter på min axeln!

Det är konkurrens om värmefilten


2 kommentarer:

  1. Att frysa är nästan det värsta jag vet! Man blir stel och trött och eländig .., ja, hu, så hemskt. Och så kan man tänka på alla uteliggarna .., vilket liv att leva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen hemskt och ibland svårt att få upp värmen igen! Ingen borde behöva vara uteliggare! Ett sånt eländigt liv!

      Radera