torsdag 26 februari 2015

Lapp i luckan

Min mamma var alltid noga med att ha goda relationer med alla människor och tänkte alltid på att alla skulle ha det bra!
Hon brukade alltid komma ihåg och skicka kort till allas namnsdagar och födelsedagar och små julklappar till brevbäraren, tidningsbudet och vaktmästare.

Detta är jag uppväxt med och jag gör likadant. Jag hänger också små paketer på dörrhandtaget till brevbäraren och tidningsbudet, för jag tycker att de är värda all uppmuntran de kan få för det jobb de gör!
Ofta ringer brevbäraren på dörren eller lägger ett kort i brevlådan och tackar och ibland har jag fått en lapp från tidningsbudet med en "God Jul-hälsning".

 I söndags fick vi en väldigt personligt meddelande, som låg inne i söndagstidningen och jag blev jätteglad. Jag träffar ju aldrig tidningsbudet och vet inte vem det är, men nu känns som jag har en liten aning. Jag kommer förstås att önska honom välkommen tillbaka och rapportera hur hans vikarie har skött sig!

Vi hoppas att du får en härlig semester, Bertil!

4 kommentarer:

  1. Men åh så roligt! Jag är alldeles säker på att lite uppskattning när man är ute och delar post eller tidningar kan göra hela dagen. Minst. Det är ju annars ett ganska ensamt jobb med lite eller ingen kundkontakt. Heja dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var roligt att få den lilla lappen! Och jag beundrar verkligen de som stiger upp mitt i natten och i ur och skur delar ut tidningar!

      Radera
  2. Ja, det förvånar mig inte det minsta att din mamma var sån! Det är ju du också.
    Varmhjärtad och generös på alla möjliga sätt, inte minst med att sprida glädje.
    Och här är ännu en som hyser våldsam beundran för tidningsbuden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla! Ja, man kan inte annat än att beundra tidningsbuden!

      Radera