söndag 1 februari 2015

Det är då helt förb...

Jag trodde nästan inte att det var sant när jag vaknade i fredags med magknip och äcklig magsjuka. Kunde det verkligen finnas fler infektioner som jag inte haft? Men inte nu längre. Nu har jag träffat alla (tror jag)
Räddningen
Idag är det söndag och hälsotillståndet är "det bättrar sig...". Ögat är nästan helt bra, men fru Doktorn sa att jag skulle droppa i ögat två dagar efter att det blivit bra. DET var väldigt viktigt!
Magen är nästan bra, men aptiten vill inte infinna sig och kaffe smakar bläää.
Mormor Maria, född 1887, brukade säga att "om inte kaffet smakar bra, så är man inte kry" och det stämmer verkligen. Kaffet smakar halvbra idag, så det finns hopp om livet.

Medan jag ser på konståkningens uppvisning på tv. så gör maken kålpudding i köket. Det blir inte middagen idag, men kanske om ett par dagar. Det är nåt av det godaste jag vet - det och rotmos. Det blir ett test av magen vill jag lova!

Men i morgon...DÅ är jag både frisk och pigg! Det har jag bestämt!
Så det så!

7 kommentarer:

  1. Kålpudding är en av mina solklara favoriter! Men jag vill ha vanlig potatis till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill också helst ha potatis till. Nu när jag är "frisk" kanske jag äter en liten. :-)

      Radera
  2. Äsch, min kommentar försvann visst... På vissa bloggar går det inte att backa och rätta slarvfel...

    SvaraRadera
  3. Jag skriver mer på stora datorn, paddan är så trist att knappra in ord på.

    SvaraRadera
  4. Jo, jag skrev att avkok på råris har fungerat så bra i vår familj vid magsjuka, att mina vuxna barn - som i övrigt inte gillar mammas häxknep - alltid har en påse hemma för ev. behov.
    1 dl råris kokas 10 min med 5 dl vatten. Blir så milt och gott och stannar i magen. Lärde mig det när jag råkade ut för magsjuka och var på hälsohem. Det var bara jag av 60 pers som blev sjuk, så det var inte grönsakerna... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Det var nytt för mig. Annars brukar ju avslagen Coca cola funka, men eftersom jag numera undviker allt sött så fick det bli piller.
      Annars verkar det vara på tillbakagång nu - tack och lov :-)

      Radera
  5. Coca cola har vi prövat nån gång, men det är ju inget som finns hemma om det slår till. Råris håller ju i evigheter, så det har jag alltid i skåpet. Vid de första kaskapspyorna förslår väl inget, men sen...när man inte vågar pröva nåt och ändå behöver nåt. Då stannar det.

    SvaraRadera